Pierde dependența de zahăr din greutate

Pentru a pierde in greutate nu renunta Pierde in greutate renunta la zahar

Scris de: Elena Oceanu Foto: Shutterstock Dependența de zahăr este o problemă reală cu multiple cauze atât fizice, cât și emoționale.

Din fericire și soluțiile sunt la îndemână și nu presupun să înlocuim zahărul cu altă substanță dulce, ci să avem o dietă echilibrată din care să nu lipsească nutrienții care ne ajută să ținem pofta în frâu.

Nu e ușor să renunțăm la dulciuri însă va merita din plin. Vom arăta mai bine, ne vom simți mai bine și vom evita apariția unora dintre cele mai crunte boli.

pierde dependența de zahăr din greutate

Ruxandra Pleșea, medic specialist nutriție, diabet și boli metabolice ne-a explicat ce înseamnă dependența de dulciuri și ce presupune procesul de renunțare la zahăr, de ce ajungem să avem poftă de dulce și cum depășim dependeța de dulciuri. Cu cât ne expunem receptorii din creier mai mult la gustul de dulce, cu atât mai mult riscăm să avem probleme din cauza dependeței de zahăr, spune dr.

Pierd in greutate am renuntat la zahar

Ruxandra Pleșea Smartliving. Ruxandra Pleșea: Dependența de zahăr și de mâncare este un subiect controversat printre cercetărori devreme ce mâncarea este vitală pentru supraviețuirea noastră.

Din activitatea mea practică însă aș putea spune că DA! Ruxandra Pleșea: Căpătăm dependență pentru dulciuri cu cât le mâncăm mai mult și cu cât ne expunem receptorii din creier mai mult la gustul de dulce. Dieta și stilul de viață pot să ne schimbe creierul și modul în care acesta funcționează, iar impactul dulciurilor este deosebit de puternic și de adictiv însă efectul este influențat și de alți factori: de la bagajul genetic se pare că unele gene predispun mai mult la consumul de dulciuri până pierde dependența de zahăr din greutate florei intestinale și evenimentele, emoțiile pe care le trăim în acel moment.

Mâncărurile dulci sunt surse bogate de energie așa că instinctul nostru ancestral, de supraviețuire, le va interpreta ca fiind bune cu ajutorul unui sistem de neurotransmițători din creier.

pierde dependența de zahăr din greutate

Aceste mecanisme ale creierului nu s-au schimbat însă accesibilitatea nostră la dulcuri a crescut enorm, dulciurile sunt peste tot în jurul nostru. Dependența de dulciuri.

  • Pierde in greutate renunta la zahar Cel mai bun supliment pentru a arde grăsimea în piept
  • 7 săptămâni pierde în greutate
  • Zona bpm de ardere a grăsimilor
  • Pierderea în greutate prin renunțarea la zahăr - Cum actioneaza zaharul in organism
  • Pentru a pierde in greutate nu renunta Renunta la a bea bere nu pierde in greutate Alcoolismul copitelor Tu știi cât zahăr consumi zilnic?

Cu cât mâncăm mai mult dulce, cu atât vrem mai mult Din păcate, atunci când vom consuma frecvent dulciuri, inducem schimbări ale creierului prin procesul de neuroplasticitate; cumva creierul se adaptează la stimularea frecventă cu dulciuri ca și cu alte substanțe și comportamente excitante și are nevoie de doze din ce în ce mai mari pentru a genera același sentiment de plăcere.

Acest sistem este situat într-o zonă a creierului ce se ocupă cu luarea deciziilor, cu controlul impulsurilor și cu întârzierea recompensei prin eliberarea unor molecule denumite GABA. Atunci când mâncăm multe dulciuri, inhibăm și acest sistem cu eliberare de GABA ceea ce face ca lucrurile să se complice și mai mult. Practic, ceea ce mâncăm, deci dulcele, ne influențează inclusiv mecanismele de rezistență.

Am renunțat la zahăr, dar nu pierdere în greutate

Experimentăm mai mult gustul de dulce, îi opunem rezistență din ce în ce mai slab. Pentru că gustul de dulce îți va menține aceste căi viciate neuronale și te va predispune veșnic la o slabă rezistență în fața dulciurilor.

pierde dependența de zahăr din greutate

Dependența de zahăr. Înlocuitorii zahărului fac mai mult rău decât bine Vei ajunge să mănânci și pâine cu zahăr și sos de friptură cu zahăr și cartofi prăjiți cu înghețată, fără nicio exagerare. Dacă vrei să scapi de dependența pentru dulce, va trebui să dai o pauză receptorilor pentru dulce din creier, deci va trebui să eviți și zahărul, și mierea, și siropurile și melasa și îndulcitorii artificiali pentru că altfel, îți vei dori să mănânci dulciuri la infinit, chiar și după o masă copioasă, dieta ketogenica cafea și când nu îți este foame.

Studiile au arătat că persoanele care mănâncă frecvent diete bogate în zahăr și grăsimi au pofte pentru dulciuri mai mari decât persoanele cu diete echilibrate, chiar și când nu le este foame, întreținând în acest fel un cerc vicios.

Acești îndulcitori sunt surse de glucoză, fără alți nutrienți alăturați cu excepia mieriiînsă noi putem obține glucoza, cel mai important combustibil al organismului nostru, și din alte alimente complexe precum fructe, cereale, leguminoase, legume.

Carențele nutriționale agravează problema Modul în care ne parvine glucoza din aceste ultime alimente este, în primul rând, un mod mult mai sănătos pentru organismul nostru și în al doilea rând, din aceste alimente se obțin și mulți alți nutrienți valoroși așa că, renunțarea la dulciuri nu implică nicio carență sau pericol.

Smartliving: Ce lipsă sau nevoie a organismului reflectă pofta de dulciuri? Ruxandra Pleșea: Pofta de dulce reflectă, în primul rând foamea, o nevoie energetică de calorii ce provin din glucoză.

7 beneficii garantate ale renuntarii la zahar

Creierul, în nevoie de combustibil, știe că din dulciuri va ajunge glucoza cel mai rapid la el și ne comandă brusc să intrăm într-o cofetarie. Acest lucru se întâmplă atunci când sărim peste mese sau suntem în timpul dietelor drastice de slăbire. Dacă mâncăm copios și tot avem poftă de dulciuri, ne găsim în acel comportament adictiv pe care l-am descris la prima întrebare.

pierde dependența de zahăr din greutate

Această apărare în fața dulciurilor este la como se utiliza eco subțire său întreținută de anumite carențe de nutrienți crom, magneziu, triptofan dacă este să vorbim în termeni biochimici, dar este întreținută și de emoții negative prost gestionate emoții care la rândul lor, se transformă tot în molecule chimice. Așadar, pofta de dulce poate fi o nevoie fizică de mâncare dar și o nevoie de emoții pozitive. Pofta de dulce.

Bacteriile precum Candida ne fac poftă de dulce Dr. Ruxandra Pleșea: Dar creierul există și în intestine, al doilea creier și acesta este influențat de flora intestinală, de bacteriile ce trăiesc în simbioza cu noi.

Pierd in greutate am renuntat la zahar Conținutul Ai vrea să scapi de kilogramele în plus şi să nu mai pofteşti atât la dulciuri, dar nu ştii cum? Uite ce am aflat noi despre pofta de zahăr şi despre cum poate fi ea diminuată în 5 paşi! Autor: Bianca Poptean Poate că nu doar o singură dată s-a întâmplat să te strecori la frigider în miezul nopţii pentru a te înfrupta din tortul cu frişcă sau din ciocolată.

Prin compoziția sa, flora intestinală poate influența aceste comportamente alimentare. Pentru că nu putem să tragem un pui de somn în timpul unei ședințe, putem să practicăm odihna conștientă: o plimbare de 15 minute ține loc de o ciocolată. Ruxandra Pleșea: Ne luptăm cu inamicul, dar întărim și apărarea.

  • Pentru a pierde in greutate nu renunta Pierde in greutate renunta la zahar
  • Transformarea pierderii de grăsime de un an
  • Pierde greutatea rapidă k
  • Cum sa slabesti repede si sanatos dupa o metoda greceasca Voi pierde in greutate renuntand la zahar
  • Între ciocolată și cântar.
  • Dependența de zahăr. Strategiile cele mai utile pentru a scăpa de acest viciu

Prima acțiune, cea mai ușoară, implică să ocolim dulciurile și evenimentele care ar putea declanșa întâlnirea și pofta de dulce nu mai cumpărăm dulciuri, nu mai ținem în casă dulciuri, nu ne recompensăm cu dulciuri ci înlocuim cu altcevaiar a doua acțiune, este cea mai sofisticată și cea mai prost înțeleasă, ignorată chiar. Mulți pacienți ai mei nu înțeleg că strategia este la fel de importantă ca și voința. Toate acesta vin la pachet cu o dietă sănătoasă, echilibrată dar și cu sport ce modulează aceste nevoi ale creierului.

Sportul duce la eliberarea neurotransmițătorilor de bine și nu mai avem nevoie de zahăr.

Dieta Sanatoasa: 8 pasi pentru a scapa de adictia de zahar!

Cea pierde dependența de zahăr din greutate bună metodă e să renunți dintr-o dată la dulciuri Dr. Nu poți scăpa de dependența de dulciuri dacă ești înfometat sau cu carențe de nutrienți, adică dacă ai o dietă hipocalorică și cu alimente de proastă calitate, procesate. Când ai dezvoltat adicție pentru dulciuri și nu ești înfometat, adică mănânci și mâncare bună dar mănânci și dulciuri, cel mai bun mod de a scăpa de dependență este să rupi cercul vicios și să privezi brusc de dulciuri receptorii nervoși dar și bacteriile intestinale.

pierde dependența de zahăr din greutate

Acest lucru se întâmplă, de exemplu în timpul postului negru sau după chirurgia bariatrică ce resetează brusc multe sisteme hormonale, bacteriene, neurotransmițători, etc. Ruxandra Pleșea: Sevrajul, ca orice sevraj, implică în primul rând sentimente de nemulțumire și de nefericire.

La nivel fizic, pentru că nu mai există stimulul care genera energie, se poate înregistra și o oarecare stare de obosealăde amețeală ce durează câteva zile însă nu mai mult de săptămâni. Sevrajul vine cu depresie, anxietate, insomnii În această perioada crește pofta, obsesia, gândul pentru dulce pentru că, în primul rând, este o nevoie chimică a receptorilor privați dar este și un comportament tipic uman, instinctiv de a reacționa atunci când i se interzice ceva, cu atât mai mult ceva de mâncare.

Pentru om, nu face sens să nu vrea să mănânce devreme ce toate mecanismele instinctuale ce îi asigură supraviețuirea îi comandă să mănânce.

Între ciocolată și cântar. Cum împac silueta cu dependența de zahăr

Toate aceste pot să ducă la accentuarea stărilor de depresieanxietate, tulburări de somn însă simptomele sunt mult mai ușor de îndurat spre deosebire de acele situații în care se pierde dependența de zahăr din greutate la alte substanțe adictive.

Ruxandra Pleșea: Nu există un aliment magic, o băutură fermecată sau o cale ușoară atunci când vrem să renunțăm la zahăr. Există însă o dietă sănătoasă și variată, cea care ne poate ajuta cel mai mult pentru că organismal uman are nevoie de foarte mulți nutrienți pentru a rămâne echilibrat și fericit și pentru a nu cădea în capcana dulciurilor ce induc o scurtă și iluzorie fericire. Dieta echilibrată implică multe legume și în general surse de fibre alimentare, surse de grăsimi Omega 3, proteine de calitatate și alimente bogate în antioxidanți variați.

Acești nutrienți influențează biochimia creierului, duc la atenuarea inflamației, susțin generarea neurotrasmițătorilor stării de bine. Cu cât mai echilibrat nutrițional este un organism, cu atât mai ușor poate scăpa de dulciuri.

pierde dependența de zahăr din greutate

De regulă, tiparul pacientului cu adicție veche pentru dulciuri, pe care îl întâlnesc frecvent, este fie un pacient ce a urmat diete restrictive cu alimente de proastă calitate, neatent la modul în care se hrănește, fie pacientul ce trece prin furtuni emoționale prost gestionate. Ruxandra Pleșea: Efectele pe care le implică renunțarea la zahăr, la dulciuri, sunt numeroase.

După ce am trecut de perioada de sevraj, se reflectă în primul rând la nivel emoțional; atunci când ți-ai învins demonul, acest lucru îți conferă o putere și o încredere în sine extraordinară, te transformă într-un om îmbunătățit. Emoțiile fără zahăr sunt mult mai stabile și starea generală este mult mai bună cu reducerea depresiei, a anxietatii. Beneficiile fac să merite efortul La nivel fizic, poți pierde kilogramele în excespoți atinge o greutate normală șifoarte important, scapi de grăsimea viscerală chiar dacă ești normoponderalpoți avea această grăsime visceralăde colăcelul din jurul taliei de la care pleacă atât de multe probleme de ordin inflamator, atâtea boli și condiții cronice care sunt generate și întreținute de această grăsime viscerală și lista lor este foarte lungă sindrom metabolic, diabet zaharat, hipertensiune, alergii, boli autoimunecancercelulită și orice stare cronică ce implică inflamație, fie că se reflectă la nivelul articulațiilor, al pielii sau în alte organe.

Zahărul este un proinflamator prin excelență, este un aliment ce accelerează formarea ridurilor și a îmbătrânirii deci vei observa că arăți mai bine, că pielea capătă un alt aspect. Sharing is smart living!

Informațiiimportante