diabetul zaharat

6 schimbari in stilul de viata care va ajuta sa controlati diabetul zaharat

Cu ajutorul medicului și făcând șase schimbări cheie în viața de zi cu zi, puteți să țineți sub control diabetul.

1. Mâncați sănătos.

Este foarte important să aveți o dietă variată și echilibrată atunci când suferiți de diabet zaharat, întrucât ceea ce mâncați influențează glicemia. Contrar părerii generale, niciun aliment nu este strict interzis dar este recomandat să nu consumați cantități de alimente mai mari decât are nevoie organismul. Nu uitați să mâncați legume, fructe și cereale integrale din belșug. Optați pentru lactate fără grăsimi și carne slabă. Limitați pe cât de mult posibil alimentele bogate în zahăr și grăsimi. Carbohidrații se transformă în zahăr, așa că acordați o grijă deosebită consumului de produse ce conțin carbohidrați și încercați să mențineți un echilibru al acestora de la o masă la alta. Acest lucru este esențial dacă faceți tratament cu insulină sau luați medicamente pentru controlul glicemiei.

2. Faceți mișcare!

Dacă sunteți o persoană sedentară, este timpul să începeți să faceți mișcare. Nu este neapărat nevoie să mergeți la sală sau să alergați. Este suficient să faceți plimbări lungi și să duceți o viață activă pentru a începe să vă scadă cantitatea de zahăr din sânge.

Alte avantaje ar fi scăderea incidenței afecțiunilor cardiace, scăderea în greutate, eliberarea de stres, etc. Specialiștii susțin că sunt suficiente 30 de minute de efort moderat zilnic.

3. Faceți-vă controale periodice!

Este recomandabil să consultați un medic de cel puțin două ori pe an. Diabetul crește riscul de afecțiuni cardiace așa că este preferabil să vă cunoașteți limitele colesterolului, tensiunii arteriale și media de zahăr din sânge la 3 luni.
Faceți-vă un examen oftalmologic în fiecare an și consultați un specialist pentru a verifica dacă aveți probleme cum ar fi ulcerații ale membrelor și leziuni ale nervilor.

4. Gestionați-vă stresul!

Nivelul de zahăr din sânge crește când sunteți stresat sau anxios. Încercați să găsiți modalități de a vă elibera de stres – prin respirație profundă, yoga sau hobby-uri care vă ajută să vă relaxați.

5. Renunțați la fumat!

Diabetul zaharat crește șansele de a avea probleme de sănătate cum ar fi bolile de inimă, afecțiunile oculare, accident vascular cerebral, boli de rinichi, boli cardiovasculare, leziuni ale nervilor și probleme ale picioarelor. Dacă sunteți fumător, șansa de a suferi de complicații din cauza acestor probleme este și mai mare. De asemenea, fumatul îngreunează capacitatea de a face exerciții fizice. Discutați cu medicul despre modalități de a renunța la fumat.

6. Evitați excesul de alcool!

Un consum moderat de alcool vă va ajuta să controlați concentrația de zahăr din sânge. Specialiștii recomandă ca femeile să consume maxim un pahar de alcool pe zi, iar barbații maxim două. Consumul de alcool poate face ca glicemia să crească sau să scadă prea mult. În cazul în care urmați un tratament cu insulină sau luați medicamente pentru diabet, mâncați atunci când consumați băuturi alcoolice. Unele băuturi, cum ar fi vinul, spre exemplu, pot avea un conținut mai mare de carbohidrati, așa încât este necesar să luați acet lucru în considerare atunci când vă calculați cantitatea de carbohidrați consumată.

Sursa text: WebMD
Foto: freeimages.com

 

2015 © Copyright - IDS Laboratories

Pentru urgente medicale in afara orelor de program apelati oricand, cu incredere 112, numarul unic de urgenta.